Choy Li Fut Kung Fu - Iraq

نرحب بالزائرين الكرام في منتدى تشوي لي فوت كونغ فو وتاي تشي تشوان ، حيث يمكنك أن تجد كل ما له صلة بهذين الفنين من فنون الدفاع عن النفس من مواضيع ومقالات وتمارين وصور وفيديوهات ومناقشات واستفسارات ونرحب بتعليقاتكم وآرائكم للوصول بهذا المنتدى الى الأفضل


    سيرة الغراند ماستر دوك فاي وونغ Biography of Grand Master Doc- Fai Wong

    شاطر
    avatar
    admin
    Admin

    المساهمات : 23
    تاريخ التسجيل : 20/07/2013
    العمر : 50
    الموقع : www.choylifut.iraqrevolution.net

    سيرة الغراند ماستر دوك فاي وونغ Biography of Grand Master Doc- Fai Wong

    مُساهمة من طرف admin في الجمعة يونيو 30, 2017 1:49 pm

    ولد غراندماستر دوك فاي ونغ عام 1948 في قرية وانغشان بمنطقة ووشان، منطقة دومين في مدينة تشوهاى بمقاطعة قوانغدونغ. وفي أبريل / نيسان 1960، عندما كان يبلغ من العمر 11 عاما، هاجر إلى سان فرانسيسكو مع والدته كي يلتم شملهما مع والده . وبسبب صعوبات اللغة في السنوات الأولى له في هذا البلد كان متخوفا . وبسبب تلك الصعوبات سعى إلى أول معلم له في الكونغ فو، غراندماستر العظيم لاو بون، مؤسس هونغ سينغ كون في تشوي لي فوت كونغ فو في أميركا. وبعد وفاة لاو بون عام 1967، فتح مدرسة خاصة به عندما كان عمره 19 عاما.
    وقد قام بتدريس فنون الدفاع عن النفس في منطقة خليج سان فرانسيسكو منذ عام 1968. اليوم له الاتحاد الدولي ( زهر البرقوق ) ولديه أكثر من 300 مدرسة وأكثر من 2000000 عضو في 39 بلدا في جميع أنحاء العالم، ما يجعلها واحدة من أكبر منظمات الكونغ فو في العالم . تقع فروع المدارس في جميع أنحاء الولايات المتحدة الأمريكية وكندا وأمريكا الوسطى والجنوبية وأوروبا وآسيا والشرق الأوسط وأفريقيا والفلبين وحتى تاهيتي ، وقد وضع غراند ماستر وونغ المدربين المعتمدين من طلابه وصولا الى الجيل الخامس للتدريس في الاتحاد الدولي له. وكان مدربل للتاي تشي تشوان في كلية مدينة سان فرانسيسكو منذ عام 1974 إلى عام 2003. وفي عام 2004، أصبح مدربا طوعيا لرئيس نادي تاي تشي في مركز حي تلغراف هيل في سان فرانسيسكو.
    في عام 1975، ذهب إلى هونغ كونغ للبحث عن كبار المدربين لتحسين معرفته في فنون الدفاع عن النفس. وأصبح تلميذا لكل من غراندماسترز هو جين يوين تشو وونغ غونغ. وكان لدى كل من هؤلاء المدربين الكبار العديد من الطلاب في الصين عندما كانوا صغارا. ومع ذلك، كان هؤلاء الطلاب يأتون بانتظام. وكان دوك فاي فاي وونغ أول تلميذ رسمي عمل على تدريسهم. سافر غراندماستر دوك فاي ونغ إلى هونغ كونغ للتدريب على مستوى متقدم في فنون الدفاع عن النفس كل عام ابتداء من 1976 إلى 1997 خلال فصل الصيف والشتاء على التوالي. ومنذ عام 1989، دعا مدرسيه للقدوم إلى الولايات المتحدة لإلقاء محاضرات واقامة ندوات لطلابه وطلاب طلابه أيضا. الآن .. إنه هو واحد من عدد قليل من الحاصلين على المرتبة المتقدمة في تشوي لي فوت في العالم . عام 1987 تمت ترقيته إلى رتبة غراند ماستر من قبل معلمه الغراندماستر العظيم وونغ غونغ. وهو أيضا تلميذ من الجيل الثاني من يانغ تشنغ فو، بعد أن درس تحت الدكتور هو جين يوين تشو، وهو تلميذ خاص ليانغ تشنغ فو. كان يانغ تشنغ فو حفيد مؤسس تاي تشي تشوان على غرار يانغ. كما شجع هو جين ياو تشو دوك فاي ونغ على رتبة غراند ماستر في اتحاده لكل من تشوي لي فوت وتاي تشي قبل تقاعده عام 1987. ويحافظ دوك فاي فايغ على صلته بمكانه بالانضباط في فنون الدفاع عن النفس. في أبريل / نيسان 2006، انفق جميع الأموال لتجديد مقر الإقامة الأصلية لتشان هيونغ، مؤسس تشوي لي فوت الكونغ فو في قرية الملك موي الصين لعائلة تشان لاقامة المنزل كمتحف.
    دوك فاي وونغ هو أيضا على مستوى عال في ممارسة تشي كونغ ، كونه تلميذا منذ فترة طويلة واعتمد ابنا للبروفيسور بنغ سي يو و مين أوي يانغ، وهما من أعظم مدربي تشي كونغ والمعلمين يي تشوان في الصين.
    وكان دوك فاي فاي وونغ المدرب لفريق الولايات المتحدة الذي يتنافس في بطولة الصين الدولية تاي تشي تشوان في بطولة العالم لدفع الأيدي - البطولة الدولية التي تعقد كل بضع سنوات في تايوان. في عام 1987، كان فريقه الفريق الأول والوحيد في الولايات المتحدة للفوز بأي شيء في هذه البطولة، في المرتبة الثانية بعد تايوان. في المرة المقبلة التي عقدت البطولة عام 1990، فريق دوك فاي وونغ مرة أخرى وضع ثانيا. في أكتوبر / تشرين الاول 2004، استغرق غراندماستر وونغ أكبر فريق أميركي من 40 شخصا للتنافس في بطولة العالم الأول للووشو كونغ فو التقليدية التي عقدت في تشنغتشو، الصين. وفاز كل من دوك فاي وونغ وابنه سيفو جيسون وونغ بميداليات ذهبية وفضية جلبت ما مجموعه 72 ميدالية و 20 ذهبية و 38 فضية و 14 ميدالية برونزية من فريقه. في بداية شهر أغسطس / آب 2006، غراندماستر دوك فاي وونغ يرافقه 50 طالبا، توجهوا الى مدينة جيان تشان في الصين لحضور أول مسابقة للووشو التقليدية بدعوة، و "هوا جيان حديقة كأس". وحصل أعضاء فريقه على 63 ميدالية، منها 45 ذهبية و 12 فضية و 6 برونزية. في هذه المسابقة، فاز كل من غراند ماستر وونغ وابنه سيفو جيسون جونغ وونغ بميداليتين ذهبيتين. أقيمت المسابقة في ساحة شو ون مقاطعة العامة، وللايلتين حضر أكثر من 60000 شخص لرؤية المنافسة.
    عام 1991 كان موجودا في كاليفورنيا وحصل على جائزة الكونغ فو لهذا العام من قبل مجلة ( الحزام الأسود ). وقد ظهرت صوره أيضا على أغلفة مجلات فنون الدفاع عن النفس أكثر من 20 مرة، وقد كتب أكثر من 200 مقال، وأنتج عدة كتب وأكثر من 40 شريط فيديو تعليمية. وقد كان محررا مساهما في مجلة إنزيد كونغ فو منذ عام 1986. تم اختيار دوك-فاي وونغ باعتباره واحدا من أفضل 50 شخصية في فنون الدفاع عن النفس الأكثر تأثيرا في العالم من قبل مجلة داخل الكونغ فو عام 1986، جنبا إلى جنب مع بروس لي وجاكي شان. وفي عام 2003 اصبح غراند ماستر دوك فاي فاي وونغ الخبير الأعلى للتشوي لي فوت في العالم .
    منقول عن غراند ماستر دوك فاي وونغ بتصرف
    Grandmaster Doc-Fai Wong was born in Wangshan village of Wushan area, Doumen district of Zhuhai City, Guangdong province on 1948. In April 1960, when he was 11 years old, he immigrated to San Francisco with his mother to be reunited with his father. Because of obvious language difficulties in his first few years in this country he was taunted, teased and bullied. It is because of those difficulties that he sought out his first kung fu teacher, Great-Grandmaster Lau Bun, the founder of the Hung Sing Kwoon of Choy Li Fut kung fu in America. After Lau Bun passed away in 1967, he opened his own school when he was 19 years old.
    He has been teaching martial arts in the San Francisco Bay Area since 1968. Today his Plum Blossom International Federation has over 300 schools and over 2,000,000 members in 39 countries worldwide, making it one of the largest Kung Fu organizations in the world. Branch schools are located throughout the USA, Canada, Central and South America, Europe, Asia, Middle East, Africa, Philippines and even Tahiti! Now, Grandmaster Wong has certified instructors from his students down to the fifth generation teaching in his international federation. He was the Tai Chi Chuan instructor at San Francisco City College from 1974 to 2003. In 2004, he became a voluntary Head Instructor of the Tai Chi Club of the Telegraph Hill Neighborhood Center in San Francisco.
    In 1975, he went to Hong Kong to search for high ranking masters to improve his martial arts knowledge. He became the disciple of both Great-Grandmasters Hu Yuen Chou and Wong Gong. Both Great-Grandmasters had many students in China when they were young. However, those students were regular come and go students. Doc-Fai Wong was their first official disciple for carrying-on their teaching. Grandmaster Doc-Fai Wong traveled to Hong Kong for his senior advanced level martial arts training each year from 1976 to 1997 during the summers and winters consecutively. From 1989 on, he invited his teachers to come to the U.S. to teach seminars to his students and his students' students as well. Now, he is one of the few highest ranking Choy Li Fut masters in the world. In 1987 he was promoted to grandmaster status by his teacher Great-Grandmaster Wong Gong. He is also a second-generation disciple of Yang Cheng-Fu, having studied under Dr. Hu Yuen-Chou, a closed-door disciple of Yang Cheng-Fu. Yang Cheng-Fu was the grandson of the founder of the Yang-style Tai Chi Chuan. Hu Yuen-Chou also promoted Doc-Fai Wong to the rank of Grandmaster of his federation for both Choy Li Fut and Tai Chi before his retirement in 1987. Doc-Fai Wong maintains his connection to the birthplace of his martial arts discipline; in April 2006, he raised all the funds for renovation the original residence of Chan Heung, founder of choy li fut kung fu in the King Mui Village of China for the Chan family to set up the house as a museum.
    Doc-Fai Wong is also a high level Chi Kung practitioner, being a longtime disciple and adopted son of Professor Peng-Si Yu and Min Ou-Yang, two of China's greatest Chi Kung and Yi Quan teachers.
    Doc-Fai Wong was the coach for the United States team competing in the Republic of China International Tai Chi Chuan Federation's World Championship Push Hands competition - an international tournament held every few years in Taiwan. In 1987, his team was the first and only U.S. team to win anything at this tournament, placing second only to Taiwan. The next time the tournament was held in 1990, Doc-Fai Wong's team again placed second. In October 2004, Grandmaster Wong took a largest U.S. team of 40 people to compete in the First World Traditional Wushu Tournament held in Zhengzhou, China. Doc-Fai Wong and his son Sifu Jason Wong each won gold and silver medals which brought home a total of 72 medals, 20 gold, 38 silver and 14 bronze medals from his team. At the beginning month of August 2006, Grandmaster Doc-Fai Wong accompanied by 50 students, headed to Zhan Jiang City of China to attend the First Traditional Wushu Invitational Competition, the "Hua Jian Garden Cup." His team members took home 63 medals, of which 45 were gold, 12 silver, and 6 bronze. In this competition, Grandmaster Wong and his son Sifu Jason J. Wong each won 2 gold medals. The competition was held in the Xu Wen County Public Square, and for two nights awed over 60,000 people who came to see the competition.
    In 1991 he was featured in Who's Who in California and was awarded the Kung Fu Artist of the Year by Black Belt magazine. He has also been featured on the covers of martial arts magazines more than 20 times, and has written over 200 articles, produced several books and over 40 instructional videos. He has been a contributing editor of INSIDE KUNG FU Magazine since 1986. Doc-Fai Wong was selected as one of the top 50 most influential martial arts personalities in the world by Inside Kung Fu magazine in 1986, along with Bruce Lee and Jackie Chan. In 2003 Grandmaster Doc-Fai Wong was indu
    . Moved by Grand Master Doc- Fai Wong http://plumblossom.net/Grandmaster

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد نوفمبر 19, 2017 8:54 pm